زریف فایل

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
گزارش

گزارش کارآموزی در شرکت ساتراپ صنعت بهار

فرمت : Word

تعداد صفحات : 48

انواع مختلف عمق سنج

عمق سنج خط کش دار RULE DEPTH GAGE

این وسیله اندازه گیری که برای اندازه گیری عمق سوراخها ، خزینه ها و شیارها طراحی شده است که دارای خط کش مدرج بوده و از طرفی چون هنگام اندازه گیریر خط کش آن موازی با سوراخ قطعه کار قرار می گیرد در نتیجه خطای اندازه گیری نسبتاً کم خواهد بود .این ابزار تشکیل شده از یک بدنه شیار دار که جنس آن از فولاد آبکاری شده می باشد و یک خط کش از جنس فولاد سخت با طول 6 اینچ معمولاً خط کش را در داخل شیار (کشوئی) پایه قرار داده یک پیچ سر عاج دار در هر فاصله که لازم باشد بوسیله دست محکم می کنند .

طرز استفاده عمق سنج :

می بایستی سطح صاف پایه را روی سطح صاف قطعه کار قرار داده و دراین حالت باید خط کش را با بدنه داخل استوانه یا شیار مورد نظر کاملاً مماس نمود . سپس خط کش را به سمت پائین سوراخ فشار داده تا پیشانی خط کش با ته سوراخ مماس شود و دراین حالت خط کش را بوسیله پیچ باید محکم نمود پس از خارج کردن عمق سنج از داخل سوراخ ، اندازه مورد نظر مشخص خواهد شد ....

فهرست مطالب

عنوان صفحه

ابزارهای اندازه گیری دقیق 1

تعریف اعداد اعشاری 2

حدود اندازه ها 5

تلرانس 7

جدول اعشاری 8

سیستم اندازه گیری متریک 9

گونیای مرکب 10

انواع مختلف عمق سنج 12

اندازه گیری به وسیله اتصال 17

پرگارها 18

فیوزها 21

برقگیرها 23

تستهای دوره ای تجهیزات کلیدخانه های فشار قوی 27

چک کردن رله بوخهلتز 33

زمین حفاظتی در تجهیزات الکتریکی 34

بازرسی و تست شبکه اتصال زمین 40

استفاده از فیلتر ترموسیفون در ترانسفورماتور 43

سکسیونر 46

سکسیونرهای قابل قطع زیر بار 50



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:2

فهرست و توضیحات:

مقدمه

فعالیت آنزیم یوریز

آزمایشات مشابه توسط موج بر های پوشش شده شده با غشاهای CTCT/Ache انجام می شوند و پاسخ های معمولی در شکل 7.35 نشان داده شده است . در مقابل غشاهای CTCT/Urease ، تزریق زیر لایه ی استیل کولین موجب افزایش شدت نور خروجی می شود . چنین رفتاری جذب نوری افزایش یافته در غشا در 630 nm را به خاطر پروتونه شدن رنگ ساز CTCT د PH پایین که در نتیجه ی واکنش آنزیم است را منعکس می کند . وجود 1ppb ( قسمت در بیلیون ) آفت کش ، فعالیت Ache را متوقف می کند و بنابراین پاسخ حسگررا کاهش می دهد . آزمایش روی غشای بدون آنزیم Ache پاسخی نشان نداد . )شکل 7.35(6) )

وابستگی پاسخ غلظت حسگر در شکل 7036 نشان می دهد که یوریز Urease به شدت توسط DVDP بازداشته می شود . اگر چه وابستگی غلظت به خوبی مشخص نیست ، اما در حالی که ایمیداکلوپرید (Imidacloprid ) یک بازدارنده ی ضعیف است اما وابستهگی غلظت قوی تری دارد .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:7

فهرست مطالب

نمودارها در مطالعات بهداشتی (3)



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:3

فهرست و توضیحات:

حکیم عمر خیام

تلاشها

بازگشت به خراسان

خیام و علم ریاضیات

خیام و علوم دیگر

استعداد شگرف خیام سبب شد که وی در زمینه های دیگری از دانش بشری نیز دستاوردهایی داشته باشد. از وی رساله های کوتاهی در زمینه هایی چون مکانیک، هیدرواستاتیک، هواشناسی، نظریه موسیقی و غیره نیز بر جای مانده است. اخیراً نیز تحقیقاتی در مورد فعالیت خیام در زمینه هندسه تزئینی انجام شده است که ارتباط او را با ساخت گنبد شمالی مسجد جامع اصفهان تأئید می کند. تاریخنگاران و دانشمندان هم عصر خیام و کسانی که پس از او آمدند جملگی بر استادی وی در فلسفه اذعان داشته اند، تا آنجا که گاه وی را حکیم دوران و ابن سینای زمان شمرده اند. آثار فلسفی موجود خیام به چند رساله کوتاه اما عمیق و پربار محدود می شود. آخرین رساله فلسفی خیام مبین گرایش های عرفانی اوست. اما گذشته از همه اینها، بیشترین شهرت خیام در طی دو قرن اخیر در جهان به دلیل رباعیات اوست که نخستین بار توسط فیتزجرالد به انگلیسی ترجمه و در دسترس جهانیان قرار گرفت و نام او را در ردیف چهار شاعر بزرگ جهان یعنی هومر، شکسپیر، دانته و گوته قرار داد. رباعیات خیام به دلیل ترجمه بسیار آزاد (و گاه اشتباه) از شعر او موجب سوء تعبیرهای بعضاً غیر قابل قبولی از شخصیت وی شده است. این رباعیات بحث و اختلاف نظر میان تحلیلگران اندیشه خیام را شدت بخشیده است. برخی برای بیان اندیشه او تنها به ظاهر رباعیات او بسنده می کنند، در حالی که برخی دیگر بر این اعتقادند که اندیشه های واقعی خیام عمیق تر از آن است که صرفا با تفسیر ظاهری شعر او قابل بیان باشد. خیام پس از عمری پربار سرانجام در سال 517 هجری (طبق گفته اغلب منابع) در موطن خویش نیشابور درگذشت و با مرگ او یکی از درخشان ترین صفحات تاریخ اندیشه در ایران بسته شد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)


تعداد صفحه:1

بگذار گریه کنم .................نه برای تو.................... برای عشقی که مرده است بگذار گریه کنم .................نه برای تو..................برای صداقت که کمرنگ شده است بگذار گریه کنم .................نه برای تو ...................برای غمها که یکنواخت شده است بگذار گریه کنم .................نه برای تو....................برای آرزوها که از بین رفته اند بگذار گریه کنم ................نه برای تو....................برای محبت ها که ساکت شده اند بگذار گریه کنم



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:33

فهرست و توضیحات:

مقدمه

تبار و اطلاعات شخصی

آقا محمد خان قاجار

ریشه&zwnj های قدرت&zwnj یابی دودمان قاجار

آقامحمد در آغاز نوجوانی

کریم&zwnj خان و دودمان قاجار

پسران محمد حسنخان اسیر می&zwnj شوند

بنیان نهادن حکومت قاجاریه

آقا محمد خان در ۱۳ صفر سال ۱۱۹۳ هجری قمری (روز درگذشت کریم خان)، هنگامی که در باغ&zwnj های اطراف شیراز به شکار مشغول بود، همینکه عمه&zwnj اش او را از مرگ شاه زند آگاه ساخت، فرار کرد و به شتاب خود را به تهران رسانید و در ورامین مدعی سلطنت بر ایران گشت. سپس به ساری و استرآباد رفت و با کمک سران اشاقه&zwnj باش، براندازی زندیه و رسیدن به قدرت را طراحی نمود و ولایات گرگان و مازندران و گیلان را تحت حکمرانی خویش قرار داد. وی در این زمان برای مطیع کردن برادران خود به جنگ با آنان پرداخت و حتی یکبار تا پای مرگ رفت ولی سرانجام در بندپی نجات یافت و به ساری آمد و تاج سلطنتی را که توسط زرگران ساری ساخته گشت را بر سر نهاد و پایتخت خود را ساری نهاد و جشن نوروز را به دستور وی با تشریفات برگذار نمودند. پس از تسخیر شمال ایران بر آذربایجان و کرمانشاهان نیز دست یافت. سپاه قاجار در کرمانشاه از تجاوز به ناموس مردم نیز خودداری نکردند. در آذربایجان نیز به قول نویسنده کتاب مآثر سلطانیه (عبدالرزاق دنبلی) شهر سراب را به یک حمله در آتش سوزانید. این در حالی بود که ابوالفتح خان پسر کریم خان مایل به حکومت نبود و سرانجام عمویش بر مدعیان چیره گشت ولی عمر حکمرانی زکی خان زند نیز کوتاه بود و حکومت زندیه در جنگ و ستیز میان شاهزادگان زند قرار گرفت ولی سرانجام لطف علی خان زند با همیاری حاج ایراهیم خان کلانتر شیرازی بر تخت سلطنت نشست. آقا محمد خان که هیچگاه خاطرات تلخی را که از کریم خان بهمراه داشت، از یاد نمی&zwnj برد، از آن زمان به مدت ۱۵ سال با لطفعلی خان زند - که جوان بود و شجاع اما بی&zwnj تجربه - به جنگ و تعقیب و گریز پرداخت. مهم&zwnj ترین این نبردها، جنگ باباخان برادرزاده آقا محمدخان در سمیرم و محاصره شیراز و پس از آن محاصره طولانی کرمان در سال ۱۲۰۸ هجری قمری است در این جنگها لطفعلی خان مقاومت زیادی از خود نشان داد اما وزیر وی حاج ابراهیم خان کلانتر بوی خیانت نمود و باعث پیروزی آقامحمدخان شد..



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
طرح

طرح لایه باز صنایع چوبی و فلزی

قابل ویرایش و چاپ برروی بنر

سایز: 120*300

رزولوشن : 300



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
طرح

دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه95

فهرست مطالب

خواص فیزیکی نفت خام

گروههای تشکیل دهنده نفت خام

مراحل تشکیل انوع زغال سنگ

منشا نفت و گاز طبیعی

دیاژنر

حدسی دیگر

ترکیبات نفت خام

افسانه&zwnj های بابلیان در مورد نفت

نفت خام به انگلیسی Crude Oil و به روسی Naphra

نامیده می&zwnj شود که درحالت طبیعی به صورت مایع بوده و رنگ آن قهوه&zwnj ای زرد مایل به سیاه است و دربرابر نور انعکاسی ، رنگ سبز بخصوصی از خود نشان می&zwnj دهد

.

مشخصات نفت

نفت خام به جهت وجود ترکیبات گوگرد بوی نامطلوبی دارد. بخش اعظم نفت خام از هیدراتهای کربن تشکیل شده و مقدار کمی عناصر دیگر نیز به آن مخلوط می&zwnj گردد، که این عناصر در زیر با درصدشان نشان داده شده&zwnj اند.

عنصر حداقل درصد وزنی حداکثر درصد وزنی

کربن 82.2 87.1

هیدروژن 11.8 14.7

گوگرد 0.1 5.5

اکسیژن 0.1 4.5

نیتروژن 0.1 1.5

جدول ازسلی (1985)

دراین جدول عناصر دیگری مانند وانادیوم ، نیکل و اورانیوم با درصد وزنی حداکثر 0.1 در ترکیب نفت خام موجود هستند. بعلاوه در خاکستر نفت خام آثاری از عناصر C r ، Cu ، Pb ، Mn



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه63

فهرست مطالب

مقدمه

شهود عرفانى

شهود اخلاقى

شهود فلسفى

1. فهم اوامر الهى

2. شهود ربوبى در تجربه دینى

مفهوم « شهود» در فلسفه غرب

افلاطون (348 - 427 ق م)

قرون وسطى (اسکولاستیک)

کانت (1724 - 1804 م)

مى&rlm داند. (37)

دکارت (1596 - 1650 م)

فیلسوفان معاصر غربى

مفهوم « شهود» در فلسفه اسلامى

مفهوم « شهود» (1) را مى&rlm توان در زمینه&rlm هاى مختلف بررسى کرد. این مفهوم، در فلسفه جایگاهى رفیع داشته و در تقسیمات اولیه وجود، مباحث علم و عالم و معلوم، شناخت&rlm شناسى و هستى&rlm شناسى توسط فلاسفه به مورد بحث گذاشته شده است. (2) همچنین، مفهوم « شهود» در عرفان و تصوف منزلتى بس ارجمند یافته و عرفا مباحثى ارزشمند در خصوص « شهود» و « حضور» از خود بر جاى نهاده&rlm اند. در مباحث اخلاقى و فلسفه اخلاق هم برخى صاحب&rlm نظران به این واژه عطف توجه کرده و مکتب شهودگرایى در اخلاق، در اواخر قرن

نوزدهم رونق خاصى یافته است. (3) همین&rlm طور متکلمان و دین&rlm شناسان به مناسبت&rlm هایى مفهوم شهود و پى&rlm آمدهاى حاصله از آن را مورد مداقه خود قرار داده و در اعتلاى نظر خود به شهود مطلق که مختص خداى متعال است نائل شده&rlm اند. (4)

حال با توجه به گستردگى زمینه بحث و کنکاش علمى در این واژه، مناسب است تنها به بحث پیرامون یک جنبه آن اکتفا کرده و در موارد دیگر تنها به اشاره&rlm اى گذرا بسنده کرد. هرچند به یک معنا، بررسى دقیق و موشکافانه یک مفهوم در یک جنبه خاص مستلزم پرداختن به جنبه&rlm هاى دیگر است. اما به لحاظ محدودیت این مقاله، تا حد امکان از گستردگى بحث اجتناب خواهد شد. در این نوشتار، جنبه&rlm هاى عقلى و یا به تعبیر دقیق&rlm تر جنبه&rlm هاى فلسفى « شهود ش مورد بررسى قرار گرفته با نگاهى گذرا به سیر تاریخى این بحث و آشنایى با اندیشه&rlm هاى فلاسفه غربى و اسلامى، به کنکاش در این مبحث&rlm خواهیم پرداخت. هر چند باید اذعان داشت تتبع عمیق در این بحث از حوصله یک مقاله خارج بوده و نیازمند مبحثى گسترده و فراگیر مى&rlm باشد. اما این اعتراف نمى&rlm بایست مانع پرداختن اجتمالى به آن شود. ابتدا، قبل از پرداختن به هرگونه بحثى، به معانى لغوى و اصطلاحى « شهود» نظر مى&rlm افکنیم.

واژه « شهود»

در بسیارى موارد، واژه « شهود» با واژه « حضور» به یک معنا به کار مى&rlm رود و بعضا به جاى یکدیگر استعمال مى&rlm شوند. شهود از ریشه « شهد» مشتق شده که به معناى حضور مى&rlm باشد. و حضور از ریشه « حضر» در مقابل غیبت&rlm به کاکر مى&rlm رود. (5) هرگاه شهود و حضور به یک معنا گرفته شوند، معناى مقابل این دو غیبت است. اگر شى&rlm ء از شى&rlm ء دیگر غایب بود (غیبت فیزیکى یا معنوى) حضور و یا شهودى



دریافت‌فایل