زریف فایل

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تاپوگرافی

تاپوگرافی

تاپوگرافی 11صفحه

خطاطی در اروپا

اهداف تایپوگرافی

عینی و محسوس کردن موضوع نوشتاری

مثبت و منحنی

برش خوردن جابجایی قسمت های برش خورده

روی هم افتادن

نوشتن بدون تفکر قبلی &ndash فی البداهگی



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
پروژه

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:17

فهرست و توضیحات:
-چکیده

مقدمه ای بر بیومتریک:

- روش های تشخیص هویت افراد:

تعریف بیومتریک:

اما تعریف دقیق تر و فنی تر:

- انواع بیومتریک:

شبکیه نگاری

3- سیستمهای تشخیص اثر کف دست:

چند سال پیش، شاخه­ ی جدیدی از فناوری بیومتری، تصدیق اثر کف دست، ارائه شد که در آن خطوط و نقاط برای تشخیص هویت، از کف دست استخراج می­ شدند. در این کار،ما کف دست را به صورت گونه ای از بافت در نظر گرفته و تکنیک­ ­ ا­ ­ ی مبتنی بر تصویر بافتی را در تصدیق اثر کف دست بکار می بریم.

در مقایسه با دیگر خصوصیات فیزیکی، تصدیق اثر کف دست دارای چندین مزیت است:

1)تصویر برداری در حالت با وضوح کم

2)دخالت ها یا آسیب­ های بسیار پایین

3)تصاویر پایدار خطوط

4)تایید بسیار بالا از سمت کاربر

تصدیق اثر کف دست می تواند به دو دسته تقسیم شود :

حالت On-Line و حالت Off-Line.

تصویر 1(a) و 1(b) به ترتیب ترتیب تصویر اثر کف دست On-Line و Off-Line را نشان ­ می­ دهند.

(a) (b)

شکل2. مثالی از حالت on-line (a) و حالت off-line (b)

شکل3. دستگاه اخذ تصویر و نمونه تصویر گرفته شده توسط آن

تحقیق به روی تصدیق اثر کف دست تمرکز اصلی در چند سال اخیر بوده است، که تمامی نمونه­ های اثر کف دست به روی کاغذ چاپ شده (توسط جوهر) سپس از طریق یک اسکنر دیجیتال به کامپیوتر فرستاده می­ شود، به دلیل وضوح بالای تصاویر اثر کف دست در حالت (تا بیش از 500)، برخی تکنیکهای اعمالی بر تصاویر اثر انگشت می تواند برای تصدیق اثر کف دست مفید باشد، نقاط مبنا و خطوط واحد می­ توانند استخراج شوند. برای تصدیق اثر کف دست در حالت، نمونه­ ها مستقیما توسط اسکنر اثر کف دست را نشان می­ دهد. توجه داشته باشید که یک تکنیک وضوح پایین (75)به منظور کاهش اندازه تصویر به کار برده شده است، که قابل مقایسه با تصاویر اثر انگشت می­ باشد با اینکه کف دست خیلی بزرگتر از اثر انگشت می­ باشد.

تشخیص برای کاربردهای آنی خیلی مهمتر می باشد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

لینک و پرداخت دانلود * پایین مطلب *

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحه: 3

مقدمه :

پژوهشگران قرآن را به صورت علمی ودقیق وعمیق بررسی کرده اند وآماری نسبی از بحث های علمی که در آن وجود دارد گرفته اند تا جایی که این تحقیقات تمامی علوم موجود در جهان را در برمی گیرد در این کتاب آسمانی 20 درصد آیات مربوط به مباحث علمی است که مجموعا 1200 آیه در آن مورد بررسی قرار می گیرد : علوم پزشکی 416 آیه فیزیک 138 آیه نجوم وستاره شناسی 105 آیه جغرافیا 98 آیه کشاورزی 89 آیه ریاضیات 79 آیه زمین شناسی 69 آیه علوم دریایی ورودخانه ای 35 آیه وسایل نقلیه 28 آیه اصل انسان وبقیه مخلوقات 27 آیه هندسه 12 آیه شیمی 12 آیه زبان حیوانات 8 آیه وبیش از 20 آیه که همه علوم مذکور را در برمی گیرد وحدود 170 آیه به موضوعات علمی فراوانی اشاره می کند که در آن دو علم یا بیشتر ذکر شده است مانند آیه 164 بقره وآیه 5 حج در این کتاب الهی حدود 70 آیه وجود دارد که به فراگیری علم ودانش وهمچنین تشویق دانشمندان می پردازد مانند آیات ابتدایی سوره مبارکه علق این محققان بررسی کرده اند



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
پایان

این محصول در قالب پی دی اف و 176 صفحه می باشد.

این پایان نامه جهت ارائه در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی طراحی و تدوین گردیده است . و شامل کلیه مباحث مورد نیاز پایان نامه ارشد این رشته می باشد.نمونه های مشابه این عنوان با قیمت های بسیار بالایی در اینترنت به فروش می رسد.گروه تخصصی ما این پایان نامه را با قیمت ناچیزی جهت استفاده دانشجویان عزیز در رابطه با منبع اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهند. حق مالکیت معنوی این اثر مربوط به نگارنده است. و فقط جهت استفاده ازمنابع اطلاعاتی و بالابردن سطح علمی شما در این سایت ارائه گردیده است.


چکیده

تحقیق حاضر روشی جهت طراحی مبدل های حرارتی پلیت فین ارائه می دهد که در آن دستیابی به افت فشار کامل به عنوان هدف طراحی در نظر گرفته شده است. این روش بر اساس توسعه یک مدل ترموهیدرولیکی که رابطه بین افت فشار، ضریب انتقال حرارت و حجم مبدل را ارائه می نماید و از الگوریتم طراحی سریع (RDA) استفاده می نماید بنا نهاده شده است. یک روش ساده برای انتخاب سریع سطح براساس مفهوم شاخص عملکرد حجم (VPI) و همچنین شاخص توسعه یافته عملکرد حجم، که در آن اثرات سایر مقاومتها نیز منظور شده باشد، ارائه گردیده است. براساس این شاخ ص جدید سطوحی که حجم های کوچکتری از مبدل را ایجاد نمایند VPI بزرگتری خواهند داشت. منحنی هایی جهت نمایش VPI برای سطوح مختلف برحسب رینولدز عملیاتی رسم شده و سطوح بر اساس VPI مقایسه شده اند. انتخاب سطح و طراحی همزمان برای دسترسی به افت فشار کامل با استفاده از نمودارهای VPI و مدل ترمو هیدرولیکی محقق می شود. الگوریتمهای طراحی برای ترکیب جریان متقاطع و موازی ارائه، براساس آنها برنامه رایانه ای جهت طراحی و عملکرد مبدلهای حرارتی پلیت فین تدوین و ارائه شده است. نتایج با موردهای مطالعاتی ذکر شده در تحقیق مقایسه شده اند. با استفاده از نمودارهای VPI سطوحی که بیشترین شاخص عملکردی را در محدوده رینولدز عملیاتی دارا باشند انتخاب و با استفاده از برنامه رایانه ای، مبدل مورد نظر طراحی شده و حجم کل مبدل به دست آمده است . به این ترتیب مبدل هایی طراحی شده اند که حجمهایی تا چندین برابر کوچکتر از حجم موارد مطالعاتی ذکر شده داشته اند.

مقدمه

مبدل حرارتی پلیت فین یکی از انواع مبدل های حرارتی فشرده است که مشتمل بر مجموعه ای یک در میان از صفحات مسطح و فین های موجدار است که در کنار هم هسته مبدل حرارتی را تشکیل می دهند. جریانها در طول معابر ی که توسط فین ها در بین صفحات جدا کننده ایجاد شده است جاری می شوند و حرارت را مبادله می کنند. فین ها دو مزیت عمده دارند اول اینکه به عنوان سطح انتقال حرارت ثانویه و دوم اینکه بعنوان حایل مکانیکی برای فشار داخلی در بین لایه ها عمل می کنند. انواع متعددی فین وجود دارد که بهینه سازی مبدلهای پلیت فین را برای هر معیار مورد نظر مثل هزینه، وزن، راندمان حرارتی و یا افت فشار امکانپذیر می سازند.

مبدلهای حرارتی پلیت فین نسبت به سایر انواع مبدلهای حرارتی مزایایی دارند که فقط توسط درجه حرارتها و فشارهای عملیاتی سیال محدو د می شوند. این مزایا سطح انتقال حرارت زیاد به ازاء واحد حجم، وزن کم، راندمان حرارتی بالا، درجه حرارت نزدیکی خیلی کوچک و امکان تبادل حرارتی بین چندین جریان فرایندی می باشند.

طراحی مبدل حرارتی پلیت فین نیازمند مشخصات بار حرارتی، افت فشارهای مجاز جریان و جنبه های خاص هندسه مبدل می باشد. منظور از جنبه های هندسی همان سطوح ویژه انتقال حرارت می باشند که باید در هر سمت جریان به کار گرفته شوند.

در روشهای طراحی متداول مبدل حرارتی، افت فشار بعنوان محدودیت طراحی در نظر گرفته می شوند که در آن مبنای طراحی مشتمل برآزمایش سطوح هندسی مختلف است که جهت تشخیص اینکه کدامیک بار حرارتی مورد نظر را در محدوده افت فشار مجاز تأمین نمایند، قرار دارد.

طراحی مبدل حرارتی پلیت فین را می توان به روش دیگری هم انجام داد. روشی که در آن افت فشار جریان و بار حرارتی به عنوان اهداف طراحی در نظر گرف ته می شوند تحت عنوان الگوریتم طراحی سریع قبلاً ارائه شده است. این روش در مورد مبدلهای حرارتی پلیت فین به کار برده شده است و مثالهایی برای مواردیکه سطوح انتقال حرارت در ابتدای طراحی مشخص شده اند آورده شده است. مادامی که سطوح ثانویه باید در ابتدای طراحی مشخص باشند، لازم است معیارهایی جهت انتخاب آنها در این مرحله وجود داشته باشد.

عملکرد سطوح انتقال حرارت را به روشهای متعددی می توان تجزیه و تحلیل کرد. حجم برحسب مصرف توان، سطح جلویی بر حسب توان، ضریب انتقال حرارت به عنوان تابعی از توان پمپ به ازاء واحد سطح ا نتقال حرارت و غیره. مقایسه عملکرد سطوح براساس این نوع تجزیه و تحلیل ها، اطلاعات قابل استفاده ای را در جهت وظیفه انتخاب سطح ارائه می کنند.

متأسفانه این نوع تجزیه و تحلیل ها عموماً در موردسطوح در حالت منفرد به کار برده می شوند، در حالیکه در طراحی واقعی انتخاب سطحی که باید بعنوان جفت به کار گرفته شود بر روی عملکرد کلی مبدل تأثیرگذار است. بنابراین عملکرد سطوح در ترکیب و در کنار هم حائز اهمیت است. در حال حاضر هیچ روش اصولی که بتواند انتخاب سطوح را در هر دو سمت، مورد نظر قرار دهد، موجود نمی باشد.

در این تحقیق روش ساده ای جهت انتخاب سطح و طراحی مبدل حرارتی پلیت فین بصورت همزمان و با تکیه برمفهوم شاخص عملکرد حجم ارائه شده است.



دریافت‌فایل