زریف فایل

۸۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه14

فهرست مطالب

روند جهانی شدن، فرصت ها و چالش های مختلفی را برای کشورها ایجاد کرده و قواعد جدیدی را در نظام بین المللی به وجود آورده است. سطح توسعه کشورها تأثیر مستقیمی بر نحوه مشارکت و میزان بهره مندی آنها از این روند دارد و نتایج حاصله نیز اهداف توسعه ای کشورها را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

روند جهانی شدن، فرصت ها و چالش های مختلفی را برای کشورها ایجاد کرده و قواعد جدیدی را در نظام بین المللی به وجود آورده است. سطح توسعه کشورها تأثیر مستقیمی بر نحوه مشارکت و میزان بهره مندی آنها از این روند دارد و نتایج حاصله نیز اهداف توسعه ای کشورها را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
از همین روست که محمد نهاوندیان، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران معتقد است هرچه تعامل و حضور بنگاه های اقتصادی کشور با اقتصاد جهانی غیرقابل انفکاک تر شود، اقتصاد ایران غیرقابل تحریم تر می شود.این بدان معنی است که هر چه درجه درهم تنیدگی اقتصادی بنگاه ها با اقتصاد جهانی بالاتر رود، امنیت اقتصادی کشور با امنیت اقتصادی جهان گره می خورد.او تأکید دارد که با رسیدن به چنین مرحله ای احتمال و توان این که برخی کشورها با تصمیم گیری های سیاسی بخواهند برنامه حذف اقتصاد ایران از عرصه جهانی را طراحی کنند، کمتر می شود.
● جهانی شدن بنگاه ها
سازمان جهانی تجارت یکی از نهادهای مؤثر در روند جهانی شدن است و از طریق موافقتنامه های متعدد در زمینه تجارت کالا، خدمات و مالکیت معنوی، سیاست های تجاری اعضا را هماهنگ می کند.آغاز روند الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت از یک سو از نظر وضعیت اقتصاد کشور و از سوی دیگر از نظر وضعیت رقبا و سایر اعضای سازمان جهانی تجارت و تبعات ویژه و خاصی که می تواند به اقتصاد کشور تحمیل کند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.از همین رو فراهم کردن زمینه های مساعد برای گسترش رقابت، کاهش هزینه های تولید و تولید کالا و خدماتی با کیفیت بالا و قابل رقابت با کالا و خدمات مشابه سایر کشورها به گونه ای که دستیابی کشور به پیامدهای مثبت عضویت را تسریع کرده و تبعات و آثار منفی آن را به حداقل برساند. نیازمند این است که زیرساخت های لازم از هم اکنون فراهم شود.
مرکز ملی مطالعات جهانی شدن که چند سال قبل با هدف تدوین راهبرد جامع ملی در قبال فرایند جهانی شدن و تدوین و ارائه پیش نویس سیاست های کلی نظام در قبال جهانی شدن در ابعاد فرهنگی اقتصادی و سیاسی تشکیل شد، از ابتدای امسال با هدف مشارکت دادن استانداری ها، دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی، بخش های صنعتی، بازرگانی، معدنی، کشاورزی و اتاق های بازرگانی در ارائه تحلیل های علمی از مزیت های رقابتی و الزامات پیش رو یک سلسله همایش های استانی را برنامه ریزی کرد که دومین همایش از آن با عنوان « جهانی شدن بنگاه های اقتصادی ایران» روز پنجشنبه در بندرعباس برگزار شد.محمد نهاوندیان، رئیس مرکز ملی مطالعات جهانی شدن در این همایش در توضیح ضرورت در پیش گرفتن رویکرد جهانی شدن در بنگاه های اقتصادی گفت که بنگاه های اقتصادی می توانند با تعامل درهم تنیده با اقتصاد جهانی، از این روابط به عنوان یک سوپاپ اطمینان در مقابل تحریم های احتمالی کشور استفاده کنند.
● نگاه بخشی، پاشنه آشیل جهانی شدن
نهاوندیان معتقد است بسیاری از خسارت هایی که اقتصاد کشور در گذشته متحمل شده است، ناشی از نگاه بخشی نگر و نه نگاه ملی بوده است.به دلیل وجود چنین نگاه حمایتی دولتی از یک بخش بخصوص حمایت های تعرفه ای، سایر بخش ها را تحت تأثیر قرار داده است.دستاورد این رویکرد این بوده که به گفته رئیس مرکز مطالعات جهانی شدن، سیاستگذاران اقتصادی کشور همواره با این سؤال رو به رو بوده اند که به عنوان مثال آیا باید واردات پارچه را تسهیل کنند و یا تولید پنبه را، کارخانجات نساجی را مورد حمایت قرار دهند یا واردات پوشاک را.« بنگاه ها باید توجه کنند در حضور اقتصاد ملی در عرضه اقتصاد جهانی نگاهشان یک نگاه ملی باشد نه نگاه بخشی.» گفتنی است دومین همایش جهانی شدن بنگاه های اقتصادی که به میزبانی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس برگزار شد، برخلاف همایش اول در مشهد، به دلیل برخی ناهماهنگی ها، با دشواری هایی برای مدعوین همراه بود.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

دست بافت های ایرانی دارای تنوع بسیاراست که بر روی دارهای ساده ی روستایی و عشایری روی زمین یا بر دارهای ایستاده و عمودی بافته می شوند و در تمام نقاط ایران متداول است

دست بافت های هر منطقه یا اقلیم بیانگر جنبه ای از هویت فرهنگی مردمان همان مناطق یا اقلیم هاست می توان گفت آن ها فرهنگ و آداب و رسوم خویش را بر سطح بافته های زیبای خود تصویر می کنند این بافته ها گاه از زندگیشان می گوید ، گاه از طبیعتی که از آن بهره مند می شوند و گاه از شادمانی ها و غم هایشان به طور کلی این بافته ها تجلی گر افکار و روحیات بافندگان است.

دست بافته های مناطق مختلف ایران هریکویژگیهایمنحصربهفرد،ازنظرنقشو رنگ و اندازه و شیوه ی بافت و کاربرد آن برخوردار است. البته مشابهت هایی هم میان دست بافت ها یافت می شود با این حال بافته های هرمنطقه به گونه ای است که با نام خاص و بومی خود بیانگر تعلق آن به مردمان همان منطقه است.

این بافته ها انواع بسیاری دارند که در مطالب زیر به نمونه هایی از آنها اشاره می شود.

انواع دست بافت ها

درایران

گلیم :

زیلو :

پلاس :

شیرکی پیچ :

ورنی :

جاجیم :



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

گوش از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است. امواج صوتی مراحل مختلفی را درون گوش طی می&zwnj کنند تا به اعصاب شنوایی تبدیل شوند. هر کدام از اجزای گوش درونی را این امواج تاثیر گذاشته (تقویت، جمع آوری ، تغییر فرکانس ، انتقال و...) و به اعصاب شنوایی می&zwnj رسند. ساختمان گوش از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است.

گوش خارجی

گوش خارجی امواج صوتی را جمع آوری و متمرکز می&zwnj سازد و از دو قسمت تشکیل شده است.

لاله گوش

لاله گوش در غالب حیوانات متحرک است، و برای جمع کردن و هدایت امواج صوتی و تشخیص جهت صدا بکار می&zwnj رود، ممکن است به طرف منبع صورت متوجه شود. در انسان لاله گوش بی&zwnj حرکت است ولی تا اندازه&zwnj ای جهت صوت را می&zwnj تواند تشخیص دهد.

مجرای گوش خارجی

مجرای گوش خارجی لوله&zwnj ایست که تقریبا 2 تا 3 سانتیمتر طول دارد و در حدود یک سانتیمتر مکعب حجم دارد و به پرده صماخ ختم می&zwnj شود. ارتعاشات صوتی تا قسمت انتهایی این لوله بوسیله هوا منتقل شده ، پس از آن بوسیله محیطهای جامد و مایع به گوش میانی انتشار می&zwnj یابد.

شامل 8 صفحه فایل word قابل ویرایش



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

ذرت که به فارسی بلال نیز نامیده می شود، گیاهی است یک ساله و یک پایه دارای ساقه ای راست که ارتفاع آن تا چهار متر می رسد. ذرت گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است . برگ های ذرت متناوب و دراز می باشد . گل های نر ذرت بصورت خوشه ای بوده که مرکب از سنبل های قرمز روشن می باشد . گل های ماده آن از 2 تا 4 گل تشکیل شده که در کنار برگ های ذرت قرار دارد .
غشایی که روی بلال را می پوشاند، سبز رنگ می باشد . دانه های کروی شکل ذرت در اطراف محور مرکزی بلال قرار گرفته اند . این دانه ها به رنگ زرد یا قهوه ای می باشند .
ذرت دارای ارزش غذایی فراوانی است، ولی بعلت نداشتن گلوتن ( ماده چسب مانند گندم ) قابلیت تهیه نان را ندارد . بنابراین برای تهیه نان ذرت ، آرد آن را با آرد سایر غلات مخلوط می کنند .
ذرت از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است .
سایر خواص آن عبارتند از :
- پماد ذرت خشک کننده زخم ها می باشد .
- ذرت غذای خوبی برای پیشگیری از سرطان است.
- استفاده مداوم از ذرت از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند .
- روغن ذرت کلسترول خون را پائین می آورد .
- روغن ذرت برای درمان اگزما و بیماری های پوستی مفید است.

شامل 3 صفحه word



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب *

فرمت فایل :Word (قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه:51

فهرست مطالب :

« تاریخچه »

خوزستان

شهرداری

پست تلگراف و تلفن

مدارس و فرهنگ و خدمتگزاران آن

ویژگیهای آب وهوایی

موقعیت جغرافیایی

سطح دریا

خوزستان در طول تاریخ به نامهای گوناگون نامیده شده است. « حالتامتی ، انشان سوسنکا ، اوز ، سوزیانا و ..... » از این قرارند.

خوزستان به معنی سرزمین « خوز» می&zwnj باشد که ظاهراً نام طایفه یا اسم محلی بوده است. در دوره های پس از اسلام این سرزمین را به لحاظ اراضی وسیع نیشکر در آن « شکرستان » خوانده&zwnj اند.

حکومتهای پرقدرت جهان از جمله عیلامیان ، هخامنشیان و ساسانیان اساس حکومت خود را در این سرزمین بنا نهاده&zwnj اند. و در آبادانی آن تلاش بسیار نمودند. خوزستان که با مساحتی حدود 63634 کیلومتر مربع در جنوب غربی ایران واقع است. سرزمینی هموار است که عرض آن از 110 کیلومتر در شمال تا 200 کیلومتر در جنوب تفاوت دارد.

از مهمترین رودخانه&zwnj هایی که در این استان جریان دارد می&zwnj توان از رودخانه کارون ، کرخه و دز نام برد. رودخانه کارون که دشت خوزستان از رسوبهای آن به وجود آمده است ، با طول 890 کیلومتر بزرگترین رود ایران محسوب می&zwnj شود. سرچشمه این رود از ارتفاعات زاگرس در شمال خوزستان است . خوزستان و سواحل مجاور آن از مناطق بسیار گرم جهان محسوب می شود. گرمای تابستان در مرکز این استان گاهی از 50 درجه سانتیگراد نیز تجاوز می&zwnj کند.

استان خوزستان به لحاظ دارا بودن حدود 420 کیلومتر مرز خشکی و 157 کیلومتر مرز آبی با کشور عراق ، یکی از استانهای مرزی کشور محسوب می&zwnj شود . در محدوده&zwnj ی مرزهای ایالتی که امروز خوزستان نامیده می&zwnj شود . و در نواحی اطراف شوش مدارکی دال بر وجود تمدنی شکوفا حتی در هزاره چهارم پیش از میلاد وجود دارد . تمدنی که اگر نگوییم تأثیر تعیین کننده ، اما تأثیری مهم بر اختراع خط داشته است.

علاوه بر شوش وشهرهای واقع در زمینهای پست اطراف رودخانه&zwnj ها در غرب ایران ، مکانهای بی شماری در نواحی مرتفع وجود دارند. که به همان اندازه آثار تمدنی پیشرفته در آنها مشهود است. در هزاره چهارم و سوم پیش از میلاد تعداد قابل توجهی دولت &ndash شهر یافت می شد. که قبایل صحراگرد و کوچ رو را با هم متحد می&zwnj کردند. در هزاره دوم پیش از میلاد ، دولت شهرهای پر شمار با هم متحد می&zwnj شدند و پادشاهی عیلام را تشکیل دادند و امپراتوران خود را پادشاه انشان و شوش نام نهادند.

اوج شکوفایی آنان زمانی بود که شهریار اونتاش ناپیریشا ( اونتاش گال) در سده سیزدهم



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه57

فهرست مطالب

اثرات تنش آبی بر رشد گیاه

تنش آب در سطح سلولی

اثرات تنش آب بر ساختمان گیاه

اثرات تنش آب بر تنفس و فتوسنتز

مقاومت در مقابل بی آبی:

اثرات مفید تنش آب

ب-پراکندگی زیاد سیستم های ریشه: یکی از طریق

الف- تطبیق فصل رویش:

مقاومت به خشکی

­ رابطه آب و گیاه

تنش آبی

تنش آبی در گیاهان (Water stress) با کمبود آب به وضعیتی اطلاق می شود که در آن سلول ها از حالت آماس خارج شده باشند. دامنه تنش آبی از کاهش جزئی پتانسیل اب در اواسط روز تا پژمردگی دائم و خشک شدن گیاه متغیر است. به عبارت ساده تر تنش آبی زمانی رخ می دهد که سرعت تعرق بیش از سرعت جذب باشد با کاهش مقدار آب در خاک و عدم جایزگزینی آن پتانسیل آب در منطقه توسعه ریشه ها کاهش یافته و پتانسیل آب در گیاه نیز به طور مشابهی تقلیل می یابد و اگر شدت تنش آب زیاد باشد این امر باعث کاهش شدید فتوسنتز مختل شدن فرآیندهای فیزیولوژیکی و سرانجام خشک شدن و مرگ گیاه می گردد.

علت اصلی ایجاد تنش آبی در گیاهان تعریق یا کافی نبودن جدب آب و یا ترکیبی از این دو می باشد. در اواسط روز همیشه بین تعرق و جذب تاخیروجو دارد و علت این تاخیر همانطور که قبلا گفته شد مقاومت گیاه در مقابل حرکت آب است. می دانیم که تعرق به وسیله عواملی مانند ساختمان و سطح برگ ها اندازه منافذ روزنه ها، تعداد روزنه ها و دیگر عوامل موثر بر شیب فشار بخار بین گیاه و هوا کنترل می گردد. حال آنکه جذب آب به سیستم ریشه ای گیاه هدایت موئینگی خاک و مفاومت سلول های ریشه بستگی داشته و مسلم است که بین فرآیندهایی که با عوامل مختلف کنترل می شوند هماهنگی وجود ندارد و لذا تعرق و جاذب نمی توانند دقیقا منطبق بر یکدیگر باشند.

چگونگی پیدایش تنش آبی

اگر تعرق زیاد باشد تنش آبی ممکن است د



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

width=کتاب خداحافظ ای عشق کتابی است عاشقانه که شامل شعرها و متن ها و دل نوشته های عاشقانه و زیبا می باشد که ترجمه شده به 5 زبان فارسی، انگلیسی، آلمانی، ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی می باشد. این کتاب بر روی تمامی گوشی های تلفن همراه و نیز تبلت ها و کتابخوان های الکترونیکی که قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل Java و Android را داشته باشند قابل اجرا میباشد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:19

فهرست و توضیحات:

مقدمه

رله

رله جهت یاب :&rlm

رله سنجشی

از آنجا که رله می&zwnj تواند جریانی قوی&zwnj تر از جریان ورودی را هدایت کند، به معنی وسیع&zwnj تر می&zwnj توان آن را نوعی تقویت کننده دانست.

در گذشته رله&zwnj ها معمولا با سیم&zwnj پیچ ساخته می&zwnj شد و از جریان برق برای تولید میدان مغناطیسی و باز و بسته کردن مدار سود می&zwnj برد. امروزه بسیاری از رله&zwnj ها به صورت حالت جامد ساخته می&zwnj شوند و اجزای متحرک ندارند.

انواع رله های قدرت عبارتند از : رله دیستانس ، رله دیفرانسیل و رله بوخهولتز.

: &rlm &rlm رله ایست که بادقت و حساسیت معینی در موقع تغییر کردن یک کمیت الکتریکی و یا &rlm یک کمیت فیزیکی دیگری شروع به کار کند. چنین رله ای برای مقدار معینی از یک &rlm کمیت مشخص تنظیم می شود و اگر ان کمیت از مقدار تعیین و تنظیم شده کمتر ویا &rlm بیشتر باشد رله ان تفییرات را می سنجد رله سنجشی بر دو نوع است: ساده و مرکب. &rlm

&rlm رله سنجشی ساده اغلب دارای یک سیم پیچی تحریک شونده
می باشد که در اثر &rlm تغییر جریان ویا ولتاژ تحریک و موجب وصل شدن کنتاکتی می شود.(رله حرارتی و رله &rlm جریان زیاد و رله فشار کم) رله سنجشی مرکب دارای دو سیم پیچی تحریک شونده &rlm میباشد مثل رله ای که نسبت ولتاژ و جریان را می سنجد (رله سنجش مقاومت ظاهری) &rlm به کمک چنین سنجشی می توان ان قسمت از شبکه را که اتصالی شده است از مدار جدا &rlm کرد رله دیستانس. &rlm &rlm رله زمانی
:&rlm &rlm رله زمانی نه تنها در حفاظت تاسیسات الکتریکی بلکه در خود کار کردن انها نیز مورد &rlm استعمال بسیار دارد رله زمانی هیچ وقت به تنهایی به کار برده نمی شود بلکه با رله &rlm سنجشی با حفاظت شبکه الکتریکی مصرف می شود و مورد استعمال ان در موقعی است &rlm که تاخیری عمدی در عمل قطع و وصل مورد نظر باشد. &rlm



دریافت‌فایل