زریف فایل

  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:4

فهرست و توضیحات:

مقدمه

تجزیه و تحلیل

رنگهای واقعی یا مجازی: هنر عکاسی فرازمینی

جیم بل دانشمند ارشد سیستم تصاویر رنگی Pancam در پروژه اکتشافی مریخ نورد ها (MER) می گوید: ما واقعا سعی می کنیم از اصطلاح رنگهای واقعی اجتناب کنیم چرا که هیچ کس واقعا نمی داند که حقیقت سطح مریخ چیست. در حقیقت بل خاطر نشان می سازد که، مریخ هم به خوبی زمین با توجه به اینکه: هوا صاف و یا ابری است، ارتفاع خورشید کم و زیاد می شود و یا چگونگی میزان تغییرات غبار در جو، مدام تغییر رنگ می دهد. رنگها هر لحظه تغییر می کنند. این یک فاکتور پویا (دینامیک) است. تلاش ما این نیست که یک مرز سختی را به عنوان حقیقت این است! بوجود اوریم.

بل دوست دارد که از اصطلاح رنگهای تقریبا واقعی استفاده کند چون تصاویر دوربین پانورامای MER براوردی از انچه انسان اگر در مریخ بود می توانست ببیند است. همکار دیگر بل می گوید از رنگ طبیعی استفاده کنید.

Zolt Levay از موسسه علمی تلسکوپ فضایی، تصاویر تلسکوپ هابل را اماده می کند. برای تصاویر ارایه شده هابل، Levay اصطلاح رنگ معرف را پیشنهاد می کند.

او می گوید: رنگها در تصاویر هابل نه واقعی و نه کاذب هستند، اما معمولا گویای فعل و انفعالات فیزیکی مرتبط با موضوع تصویرند. این روشی برای نشان دادن مقدار زیادی از اطلاعات بدست امده در یک تصویر است.

رنگهای واقعی تلاشی برای بازسازی دقیق رنگهای بصری هستند. از طرف دیگر، رنگهای کاذب یک انتخاب اختیاری برای بیان برخی مشخصه ها از قبیل ترکیبات شیمیایی، سرعت یا فاصله است. به علاوه، با توجه به تعریف، هر تصویر مادون قرمز یا ماورا بنفش، چون این طول موجها برای انسان نامرئی هستند، باید با رنگها کاذب نشان داده شوند.



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-107984-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%b1%d9%86%da%af%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d9%88%d8%a7%d9%82%d8%b9%d9%8a-%d9%8a%d8%a7-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%d9%8a-%d9%87%d9%86%d8%b1-%d8%b9%d9%83%d8%a7/
  • ۹۵/۰۷/۰۵
  • golir amini

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی